[ad_1]
Otomotiv yan sanayisinin trendlere paralel olarak özellikle elektrikle artan bir önem kazanması ve aynı şekilde değişime uğraması beklenmektedir. İçten yanmalı motorların kullanımı ve üretimi bir süre daha devam edeceğinden ve tam elektrifikasyona geçiş bir süreç alacağından, özellikle içten yanmalı araçlar için parça tedariğine devam edilecektir.
Öte yandan, kademeli olarak devreye girecek elektrikli araçlar ve yakıt pilleri için yeni bir pazar ve kısmi ihtiyaçlar olacak. Bu noktada sektör yetkilileri, değişime ayak uydurabilen üretici ve tedarikçilerin yarışta kalacağını, uyum sağlayamayanların ise giderek hareketliliklerini kaybedeceklerini belirtti.
Sektör 2023’ten umutlu
2023 yılı için tahminlerinin ekonomik zorluklar nedeniyle küresel olarak zor bir yıl olacağını söyleyen yetkililer, “Ancak özellikle Avrupa’da meydana gelebilecek potansiyel talep düşüşünü dengeleyebilecek çözümler üzerinde çalışmaya devam ediyoruz” dedi. 2022 yılının ilk yarısında vana üretim kapasite kullanım oranlarının bir önceki yıla göre arttığını kaydeden yetkililer, şunları kaydetti:
“Yılsonuna kadar toplam kapasite kullanımının yüzde 70 civarında olmasını bekliyoruz. Avrupa ve küresel ekonomideki yavaşlamanın özellikle yılın ikinci yarısında bir stres faktörü oluşturabileceğini düşünüyoruz. enerji şu anda küresel olarak tüm üreticileri etkiliyor.Ayrıca önümüzdeki dönemde Avrupa’nın yaşayacağı enerji arz ve talep dengesizliğinin etkilerinin nasıl bir sonuca yol açacağı konusunda bir soru işareti.Yüksek enerji maliyetleri ve arz kesintileri göz önüne alındığında, bu bir soru işaretidir. Rusya’dan Avrupa’da olası bir resesyon riski olası görünüyor.”
Üretim maliyetleri artıyor
Yetkililer, üretim maliyetlerindeki artışın tüm ürünlerde olduğu gibi sektörün yan ürünü olan vanaların fiyatlandırılmasında da olumsuz olduğunu kaydederek, “Hammaddeye bağımlılığımız en büyük risklerimizden biri. Artan maliyet baskısının yan ürüne yansıması. Sektörde yedek parça fiyatlarına yol açacak, otomobil fiyatlarını da artıracak.
Anti-koronavirüs operasyonu, endüstri için tedarik zinciri yönetimini de ciddi şekilde sekteye uğrattı. Yarı iletkenlerin tedariğinde yaşanan sorunlar ve son Rus-Ukrayna savaşının etkileri bu sektördeki üreticilerin kapasite kullanım oranlarını ciddi şekilde etkilemiştir. Sonuç olarak üretim kısıtlamalarından kaynaklanan arz talep dengesizliği ülkemizde ve dünyada önemli bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Sektör tahminleri, bu sorunların daha az da olsa gelecek yılın sonuna kadar devam edebileceğini gösteriyor.
[ad_2]
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın