"Enter"a basıp içeriğe geçin

Sağlıklı Sindirim İçin Kanıtlanmış 5 İpucu

[ad_1]

Toplumda oldukça yaygın olan sindirim bozuklukları ile sağlıklı alışkanlıklar ile mücadele edebilirsiniz. İşte sağlıklı sindirim için 5 basit ama etkili ipucu.

Sağlıklı Sindirim İçin Kanıtlanmış 5 İpucu

Bugün hemen hemen herkes bir tür sindirim probleminden muzdarip. Bu öncelikle hareketsiz bir yaşam tarzı ve yetersiz beslenmeden kaynaklanmaktadır.

Kalıcı sindirim sorunlarından kurtulmak istiyorsanız, değişiklik yapmanın tam zamanı!

İşte sindiriminizi iyileştirecek ve böylece sağlığınızı iyileştirecek 5 ipucu.

Sağlıklı Sindirim İçin Kanıtlanmış 5 İpucu #1

lif tüketin

Yüksek lifli bir diyet, bağırsak sorunlarına bir numaralı çözümdür. Lif tokluk hissi sağlar ve toksinlerin atılmasına yardımcı olur. Bu nedenle, diyetiniz tam tahıllar, meyveler, sebzeler ve yağlı tohumlar gibi bol miktarda lif açısından zengin yiyecekleri içermelidir.

Lif açısından zengin bitki bazlı bir diyet, bağırsak sağlığı için en iyisidir. Sadece kolonun hareket etmesine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda kolon kanseri riskini hayvansal proteinden daha fazla azaltır.

Sağlıklı Sindirim İçin Kanıtlanmış 5 İpucu #2

Yeterli su almak için

Susuzluk sindirimi yavaşlatır, bu da kabızlığa, mide bulantısına, şişkinliğe ve karın ağrısına neden olabilir. Bu nedenle her zaman yeterli sıvı alımını sağlamalı ve tüketilen su miktarının sadece sıcak yaz günlerinde değil, aşırı terleme durumlarında da artırılması gerektiğini unutmamalısınız.

Bu aynı zamanda hastalık için de geçerlidir, çünkü hastalık zamanlarında normalden daha fazla terlersiniz. Terleme sırasında kaybedilen sodyum ve potasyum gibi elektrolitlerin de yenilendiğinden emin olmayı unutmayın.

Bağırsakları temizlemenin en kolay ve en doğal yolu sabahları bir bardak sıcak su içmektir. Bu metabolizmanızı hızlandırır ve toksinleri vücuttan uzaklaştırır.

Sağlıklı Sindirim İçin Kanıtlanmış 5 İpucu #3

Fermente gıdalar tüketin

Yoğurt, kefir, lahana turşusu, miso, kombu çayı ve elma sirkesi gibi fermente gıdalar doğal probiyotik kaynaklarıdır. Probiyotikler, bağırsak sağlığını destekleyen faydalı bakterilerle doludur.

Fermente gıdalar yemek bağırsak hareketlerini iyileştirebilir ve şişkinlik, kabızlık ve mide ağrısı gibi semptomları azaltabilir.

Sağlıklı Sindirim İçin Kanıtlanmış 5 İpucu #4

bitki çayı için

Sindirim sorunları durumunda düzenli olarak sindirim çayı içebilirsiniz. Bitki çayları genel olarak mide bulantısını gidermeye, mide asidi miktarını azaltmaya, büyük bir yemekten sonra sindirimi kolaylaştırmaya, şişkinlik ve tokluk hissini azaltmaya yardımcı olur. Düzenli şikayetleriniz varsa, şifalı otları almadan önce aile doktorunuza danışın.

Zencefil, sarımsak ve acı biber gibi otları diyetinize dahil etmeye başlayabilirsiniz. Bunlar genellikle zararlı bağırsak bakterileriyle savaşabilen antimikrobiyal bileşikler içerir.

Sağlıklı Sindirim İçin Kanıtlanmış 5 İpucu #5

devam et

Egzersizin birçok faydalı etkisi vardır. Kalp ve akciğerlerin sağlığını iyileştirir ve destekler ve beyin fonksiyonlarını uyarır. Aynı zamanda bağırsak yolunu da korur.

Günlük yaşamda düzenli aerobik egzersiz, şişkinliği ve hoş olmayan dolgunluğu azaltır ve uzun vadeli kolon kanseri riskini azaltır. Her gün yaptığınız kısa yürüyüşler, bağırsak sağlığınızı iyileştirmek için yeterlidir.

[ad_2]

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

                                                                                                                                                                                                                                   .
istanbul escort deneme bonusu veren siteleruetds masal oku
panel çit tiktok takipçi alma Sohbet sitesi Sohbet odaları Mobil sohbet İstanbul kamera sistemleri kredi danışmanlık şirketi kaynak makineleri tenis kursu