"Enter"a basıp içeriğe geçin

Pandemi döneminde doğan çocuklarda genel bir “dil ve konuşma bozuklukları” sorunu

[ad_1]

genel sorun

Konuşma ve dil terapisti Osden Jamesys, pandemi sırasında doğan çocukların genellikle dil gelişim bozukluklarına sahip olduğunu doğruladı. 2-3 yaş grubundaki bireylerin gelişimsel dil sorunu içerisinde özellikle aileleriyle birlikte tedavi sürecine dahil edildiğini belirten Uzman James, çocukların sağlıklı iletişim kurabilmeleri için erken yaşta destek almaları gerektiğini aktardı. gelecekte. İlk sözlerin üretilmesinin beklendiği bir yaşındaki çocuklara dikkat çeken Gamesis, “Tedavi için gelen aileler, ‘Bebeğim 24-30 aylık ama yine de yapabilecek kapasitede’ diyerek şikayetlerini dile getiriyor. o.. ” kelimesini kullanmıyorum.

“Başlangıçta çocuğun her zamankinden daha fazla desteğe ihtiyacı var”

Anadolu Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü mezunu olan Gamsez, ailelerden gelen şikayetler ve araştırmalarla bu alana olan ilgisinin arttığını söyledi. Jamesis, çocukların sorunlarına çözüm üretmekten keyif aldığını belirterek, “Öncelikle çocukla ve aileyle tanışıyoruz ve çocuğun yutucu ve ifade edici dil yaşına bakıyoruz. Çocuğun iletişim ve dil özelliklerini değerlendirmek için tipik bir örnek bekliyoruz. 24 aylık yaklaşık 300 Kelime anlayabiliyor ve ondan 50 kelime üretebiliyor.Değerlendirdiğimiz çocuğa gelişim basamaklarına göre bir tedavi planı hazırlıyoruz.Tabi ki aileleri de buna dahil ederek ortak çalışmalar yapıyoruz. Tüm süreç.Çünkü farkındalıkları çok önemlidir.Amacımız, yaşıtlarının gerisinde kalan, yaşıtlarının standartlarını yakalayan bir çocuk yetiştirmektir.Ancak, ilk aşamada çocuklar her zamankinden daha fazla desteğe ihtiyaç duyabilir ve gerekli teşvikleri veriyoruz. ve bu konuda aileye deneyim kazandırmak.”

“Oyunu ve oyunu ilk sıraya koyduk”

James, “Bir çocuk bir dili öğrenmez, aksine edinir” dedi ve sözlerini şöyle sürdürdü:

“Öncelikle çocuğa gelişim sürecinde gerekli ortamı sağlamalıyız. Terapistler olarak oyunu ve oyun içindeki etkileşimi vurgulayarak onları alıcı ve ifade edici dil açısından destekliyoruz. oyun süreci bizim için çok önemli.Özellikle salgın döneminde doğan çocuklar 2-3 yaş grubunu oluşturuyor.Çoğu müşteri bu grupta.Karantina süresince dil edinim sürecine yeterince katılmadılar ve aynı zamanda akranlarından uzaklaştı, ancak dil becerilerinin yanı sıra motor ve bilişsel gelişimlerini de tam olarak tamamlayamadılar.”

Bu sorun çevresel faktörlerden de kaynaklanabilir.

Pandemi sonrası doğan çocuklarda nörogelişimsel bozuklukların arttığına dikkati çeken James, “Sosyal çevreden izole edilen yaşam otizme zemin hazırlayabilir. Gelişimsel dil bozukluğu olan veya dilsel olarak sendromla ilişkili bir bozukluğu olan çocuklarda genetik farklılık yoksa uyaranların olmaması, etkileşim ortamının olmaması gibi çevresel faktörler ileride otizm şüphesine neden olabilir.Uzun süre ekrana maruz kalma, etkili iletişim ortamının sağlanamaması, ilgisizlik, çocuğun iletişim ihtiyaçlarının karşılanamaması da çevresel faktörlere dahil edilebilir. faktörler.Ekran karşısında duran çocuk saatlerce sözlü olarak çıkamaz ve motor becerilerini harekete geçiremez.Bu nedenle dil edinim sürecine olumsuz katkı sağlar.Aileler çocuklarını teknolojik cihazlardan en azından geçinceye kadar teknolojik cihazlardan uzak tutmalıdır. iki yaşında. Bundan sonra kontrollü bir şekilde izin verilebilir.”

“Rehabilitasyon merkezleriyle dolu bir başkent”

“Eskişehir rehabilitasyon merkezlerinin başkentidir” diyen Jamsız, “Dil ve konuşma uzmanları nitelik ve nicelik olarak daha öne çıkıyor. Bu şehir özel eğitim kurumları ve uzmanlar aracılığıyla diğer şehirlere göre fark yaratabilir. Biz alan bir şehiriz. bölgelerden gelen göçmenler Bunun için birçok özel tedavi vardır.

[ad_2]

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir