"Enter"a basıp içeriğe geçin

Kilo vermeyi engelleyen 10 hata

[ad_1]

Kilo vermeyi engelleyen 10 hata

Medicana Bursa Hastanesi’nde diyetisyen ve diyetisyen Tuğba Küçük, çoğu zaman hızlı kilo verme arzusuyla yanlış diyetlerin uygulandığını, “Ancak bunlar kilo vermeyi zorlaştırabilir” dedi.Ne yazık ki birçok kişi aynı diyeti yapıyor. Sağlıklı beslenseler de, ne sıklıkta egzersiz yapsalar da hata yaparlar. Diyet yapmayı yorucu ve dikkat dağıtıcı kılan amaçsız uğraşlar olmasının yanı sıra sağlığı bozarak kilo alımına da yol açarlar.

Diyetisyen Kojok, kilo vermeyi engelleyen 10 diyet hatasını şöyle sıraladı;

“Her gün tartılmak çok yanlış. Kilo verme diyeti sırasında moralinizi bozabilecek en önemli faktör. Gün içinde bile değişiklikler olabilir. Ödem, kabızlık genel kiloyu etkileyebileceğinden, görülebilir. Tartıdayken kilo almak sevdiğiniz yiyecekleri hayatınızdan çıkarmak için yapılan bir hatadır, ancak zaman zaman kendinizi ödüllendirmek sizi motive edecektir, yeterince su içmeyi ihmal etmeyin.

Su, besinleri sindirmek, metabolik atıkları uzaklaştırmak, metabolizmayı hızlandırmak ve dolayısıyla kilo vermek için gereklidir. Diyet yaparken kalorilerin normal ihtiyaçtan daha az olması arzu edilir. Ancak tüketilen gıdaların kalitesi ve içeriğinin kaloriden çok daha önemli olduğunu unutmamalıyız. Bir diyet programında 1500 kaloriyi hedeflemek, 6 öğüne bölmek ve her öğünde 250 kalori almaya çalışmak kişiyi çıkmaza sokar ve geçerli bir uygulama yöntemi olmaktan çıkar.

Diyet yaparken en sık yapılan hatalardan biri “Hep aynı yiyecekleri yersem daha fazla kilo verebilirim” diye düşünmektir. Bu sadece yağ ağırlığı değil, kas gücü kaybına da neden olabileceğinden doğru bir yaklaşım değildir. Yemek yeme süresi mümkün olduğunca uzatılmalıdır. Bu sayede hem daha az yemek yiyecek hem de sindirim enzimleri salgılanacaktır. Sebzeler su ve lif bakımından zengin oldukları için kalorileri düşüktür.

Marul, nane, maydanoz, su teresi, biber, domates ve çiğ salatalık tercih edilir. Diyet yapan kişiler nedense; Meyveyi hep kalorisiz olarak düşünürler ve sonsuza kadar tüketilebileceğini düşünürler. Ancak karpuz, üzüm, incir gibi meyve çeşitleri içeriğindeki fruktoz şeker nedeniyle sınırlı miktarlarda tüketilmelidir.

Kilo vermeyi hedeflerken hedefe yaklaşmak kişinin motivasyonunu etkileyerek daha fazla top sürme ve daha az hareketle sonuçlanabilir. Ama unutmayın ki gidebileceğiniz en zor kilo son 2-3 kilodur ve bu dönem dikkatli olmanız ve hareket kabiliyetinizi artırmanız gereken dönemdir.”

[ad_2]

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

                                                                                                                                                                                                                                   .
istanbul escort deneme bonusu veren siteleruetds masal oku
panel çit tiktok takipçi alma Sohbet sitesi Sohbet odaları Mobil sohbet İstanbul kamera sistemleri kredi danışmanlık şirketi kaynak makineleri tenis kursu