"Enter"a basıp içeriğe geçin

ilk görüş! Bu, Togg anahtarıdır

[ad_1]

ilk görüş!  Bu, Togg anahtarıdır

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nun törende Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a ilk Togg anahtarını verdiği fotoğraf tarihi bir anı yarattı. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın kaseti çıkardığı Anadolu Römorkörünün önümüzdeki dönemde Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde sergilenmesi bekleniyor.

Yeni afak’ta yer alan habere göre, çok noktalı kamera sistemlerinden otonom sürüşe kadar birçok özelliği bünyesinde barındıran Togg, internet bağlantısı üzerinden fabrikadan güncellenecek. Ön konsolda sürücünün gözünün takip edilmesi ile güvenlik önlemleri otomatik olarak devreye girecektir.

bu anahtar

İç ve dış detaylar

– Aracın genel iç mekanı zarif ve sade olsa da alışılmışın dışında bir vites seçicinin kullanılması tercih edilmiş. Vites kolunda piyano siyahı, krom ve deri döşeme detayları bulunuyor. Vites kolunun hemen altında yer alan bir bölmede telefonun yer alacağı bir alan ve aynı zamanda kablosuz olarak şarj edilebilecek bir alan bulunuyor.

– Araçtaki detaylar arasında aracın üst kısmında sürücüyü izleyen bir kamera ve akıllı bir sistem bulunuyor. Bu akıllı sistem, sürücünün uykuda olup olmadığını, sağlık bilgilerini ve nabzını ölçerek acil bir durumda sürücüyü ve yolcuları uyarır.

– Acil durumlarda ve kazalarda kullanılmak üzere tavana yerleştirilen SOS acil çağrı sistemi detaylar arasındadır. Bu butona basıldığında aracın elektronik sistemleri aracın konum ve kaza bilgilerini gerekli birimlere iletecek ve ekipler en kısa sürede sevk edilecektir.

– Araçta şanzıman olmadığı için şaft tüneli yoktur. SUV, C sınıfı olmasına rağmen, boyutları ve elektrik altyapısına göre yapılmış şasi sistemi ile benzinli, dizel ve hatta elektrikli rakiplerine göre iç mekanda bolca alan sunuyor.

Ev arabadan yönetilebilir

Togg, dijital sistemlerle iletişim kurabilen, akıllı, merkezi olarak yönetilen bir sistem olacaktır. Ana sihirbaz olarak tanımlanan bu yönetici sayesinde ev ve iş yeri gibi alanlar araçtaki komutlar kullanılarak yönetilebilir.
– Araç, internet bağlantısı üzerinden fabrikadan güncellemeleri otomatik olarak alabilir ve arıza durumunda araca uzaktan müdahale edilebilir. Araç yenilikleri anlık güncellemelerle Togg’a gelecek.

Arabanın her yerinde kameralar var. Bu kameralar, 360 derecelik görüş ve otonom sürüş için kullanılacak. Bu kameralar aynaların önünde ve arkasında bulunur.

– Curiosity Kameralı Aynalar opsiyonel olarak sunulacaktır. Normal aynalara da sahip olacak olan otomobil, isteğe bağlı olarak kameralı aynalarla gelecek.

ÖN CAM FOTOĞRAF YARDIMCISI İLE DİJİTALLEŞİYOR

Ön camı tamamen şeffaf bir bilgisayara dönüştüren, sesli komutlarla hareket edebilen holografik asistan yapısı, dijital dünyayı otomobilin içine yerleştirecek.

– İnternet bağlantısı ile trafik, video, gazete, fatura ödeme ve kişisel sayfalar gibi pek çok özelliğe anında erişebilen holografik asistan, sadece ön konsoldaki ekran bağımlılığını gidermekle kalmayacak, aynı zamanda görselleri de gösterebilecek. Şoförün çevresine hayır diye araba için kör nokta kalmayacak.

5 saniyede 100 km

– Otomobilin motorları elektrikli olduğu için hızı artırmaya gerek kalmadan tüm gücü tekerleklere sıfırdan veriyorlar. En son donanımlarla satışa sunulacak olan 400 beygir gücündeki otomobil, 0-100 km/s hıza 5 saniyeden kısa sürede ulaşıyor. Ayrıca 200 beygirlik alt donanıma sahip bir otomobil 0-100’e 7.6 saniyede ulaşabilecek.

İki farklı pil seçeneği ile satışa sunulacak olan yüksek kapasiteli Togg pil, 500 kilometreden fazla yol kat edebilecek. Öte yandan, düşük kapasiteli bir pil 300 kilometreden fazla mesafe kat edebilecek.

– Togg, 180 kW’lık bir Trugo ile şarj edilirse, aracın 25 dakikada yüzde 20’den yüzde 80’e çıkması bekleniyor. Bir AC şarj noktasında bu 4 saate kadar sürer.

4 ekranın ayrı özellikleri var

Güvenlik önlemleri nedeniyle aracın son hızı 195 km ile sınırlandırılacak ve daha fazla enerji tüketimi olmayacak.

Araç içerisinde toplam 4 adet ekran bulunmaktadır. Bu ekranlardan ilki sürücünün önündeki ekrandır. Bu bilgi ekranı, pil durumu, araç durumu, hız, güç tüketimi programı, işaret okuma sistemi ve hız sabitleyici özellikleri ve göstergelerini içerir. Sürücünün önündeki ekran, dokunmatik olmayan tek bir ekran ve direksiyon simidindeki düğmeler tarafından kontrol edilecek.

Ortadaki ekran, sürücü ve yolcunun birlikte kullanabileceği bilgi-eğlence ekranıdır. Araç ayarları, medya, navigasyon ve daha birçok özelliğe bu ekran üzerinden erişilebilir. Bu özellikler yolcu tarafı ekranında da kullanılır. Ayrıca bu monitörler yolcu ve sürücünün ortasında bulunan uzaktan kumanda ile yönetilmektedir.

– Üç ekranın altındaki ekrandan radyo medyası gibi özellikler birlikte kullanılabilirken, bu ekranın ana işlevi klima kontrollerini barındırmaktır. Araç içi klima sistemlerini yöneten ekrandan koltuk ısıtma, soğutma ve sürüş bilgileri gibi veriler aracın seçeneklerine ve donanımlarına göre yönetilir.

– Sürücü ön konsoldan takip edilecek ve gerekli güvenlik önlemleri otomatik olarak alınacaktır. Kaza riskini önemli ölçüde azaltacak olan sistemin üçüncü seviye bağımsız desteği ile en güvenli uçuşlar mümkün olacaktır.

Kaynak: Yeni Şafak

[ad_2]

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

                                                                                                                                                                                                                                   .
istanbul escort deneme bonusu veren siteleruetds masal oku
panel çit tiktok takipçi alma Sohbet sitesi Sohbet odaları Mobil sohbet İstanbul kamera sistemleri kredi danışmanlık şirketi kaynak makineleri tenis kursu