medyauzmani.com

Yüksek tansiyonla savaşan 10 yiyecek


Kalp damar hastalıkları başta olmak üzere birçok ciddi sağlık sorununa neden olan yüksek tansiyona karşı dengeli beslenmek çok önemlidir. İşte diyetinizde olması gereken 10 yiyecek.

Kan basıncı seviyeleri ne kadar yüksek olursa, başta kardiyovasküler hastalık olmak üzere çeşitli sağlık sorunları geliştirme riski de o kadar yüksek olur. Yüksek tansiyonla mücadelede ilaçlar ve doğru beslenme birbirini tamamlar. Yüksek tansiyonun erken evrelerinde ve sonraki evrelerde doğru beslenme, tansiyonu ve buna bağlı riskleri kontrol altında tutmaya yardımcı olur.

Yüksek tansiyon, felç, kalp krizi, periferik arter hastalığı, kronik böbrek yetmezliği ve retinopati için ana risk faktörüdür. Kan basıncı ne kadar yüksek olursa, hastalık riski o kadar yüksek olur.

Hipertansiyon vakalarının %90-95’inin kötü beslenme, aşırı kilo, obezite ve hareketsiz yaşam tarzı nedeniyle olduğu tahmin edilirken, hipertansiyon vakalarının sadece %5-10’unun endokrin veya böbrek hastalığı ile ilgili olduğu tahmin edilmektedir. Bu nedenle, genel yaşam tarzınızı iyileştirmek, yüksek tansiyonu önlemede veya kontrol etmede çok etkilidir.

Yüksek Tansiyonla Savaşan 10 Gıda #1

Yüksek tansiyona ne yol açar?

Çoğu durumda, yüksek tansiyon, ergenlikten başlayarak uygun olmayan yaşam tarzlarından kaynaklanır. Özellikle çok tuzlu yemekten kaçınılması gereken diyetle yakından ilgili bir hastalıktır.

Ayrıca, sigara içmek ve hareketsiz bir yaşam tarzı, kan basıncının ve risk faktörlerinin ortak düşmanlarıdır. Ayrıca, endokrin veya böbrek hastalıklarına bağlı yüksek tansiyonun bazı nadir nedenleri, bazı ilaçların alınması ve ayrıca hamilelik sırasında ortaya çıkan formlar (preeklampsi, preeklampsi) vardır.

Yüksek tansiyon genellikle asemptomatiktir, bu nedenle tespit etmek için periyodik olarak ölçülmelidir. Yüksek tansiyonu olan çoğu insan, uygun ve dengeli bir diyet uygulayarak tansiyon seviyelerini kontrol altında tutabilir.

Yüksek Tansiyonla Savaşan 10 Gıda #2

Tuz tüketimi nasıl olmalı?

Tuzu sınırlamak tek başına yeterli olmasa da, yüksek tansiyon için bir diyet sodyumda düşük olmalıdır.

Fazla kilo, obezite, fiziksel aktivite eksikliği, sigara içmenin yanı sıra aşırı kalori veya yağdan zengin gıdaların tüketimi hastalığın başlamasına neden olabilir.

Ancak tuzun azaltılması ilk adımdır. Bu nedenle yüksek tansiyon için diyette ilk tavsiye gıda etiketlerini dikkatlice okumaktır. Sodyum ilk dört veya beş bileşen arasındaysa, o yiyecek muhtemelen çok fazla tuz içerir.

Uzmanlar günde 5 gramdan (1 çay kaşığına kadar) fazla tuz tüketilmemesini tavsiye ediyor.

Yüksek tansiyonla savaşan 10 yiyecek #3

Yüksek tansiyonla savaşan 10 yiyecek

Yüksek tansiyonla mücadelede ilk kural, çeşitli otlar ve baharatlar kullanarak tuz tüketimini sınırlamaktır.

Genel beslenme ve yaşam tarzını iyileştirmek, düzenli egzersiz yapmak ve sigaradan uzak durmak gerekir. Sağlıklı bir diyet, yüksek tansiyonun başlangıcına ve ilerlemesine karşı koymanın ilk adımıdır. Sihirli kombinasyonlar yoktur, ancak bazı yiyecekler yüksek tansiyonla savaşmaya yardımcı olabilir.

İşte yüksek tansiyonla savaşan yiyecekler:

kırmızı meyveler

Yaban mersini, çilek ve kızılcık gibi kırmızı meyvelerin düzenli olarak tüketilmesi, hipertansiyon gelişiminin önlenmesine ve tansiyonun düşmesine yardımcı olur. Bu meyve, kan basıncı seviyelerini dengeleyen flavonoidler açısından zengindir.

buz

Muz, yüksek tansiyonun kontrolünde etkili olan potasyum açısından zengindir. Potasyum sodyumun yerini alır, vücuttaki su miktarını azaltır ve kan basıncını düşürür.

Sarımsak

Sarımsak vücuttaki nitrik oksidi arttırır. Bu da arterlerin genişlemesini uyarmaya yardımcı olur, böylece kan basıncını düşürür.

bitter çikolata

Araştırmalar, bitter çikolata tüketen kişilerin kardiyovasküler hastalık geliştirme riskinin daha düşük olduğunu göstermektedir. Ancak çikolatanın şeker içermemesi gerektiğini unutmayın. En az %70 kakao içeren bitter çikolata seçin.

yeşil yapraklı sebzeler

Potasyum, kan basıncını düşürerek vücuttaki fazla sodyumla savaşmaya yardımcı olur. Koyu yeşil yapraklı sebzeler de yüksek miktarda potasyum içerir, böylece kan basıncını dengeler. Su teresi, ıspanak, marul, lahana, şalgam ve pazı gibi koyu yeşil yapraklı sebzeleri düzenli olarak yiyin.

baklagiller

İçeriğinde bulunan protein sıvıları sayesinde baklagiller yüksek tansiyonun düşmesine yardımcı olur. Yüksek tansiyon için diyete eklenen baklagiller tansiyonu düşürebilir ve ayrıca yüksek tansiyon nedeniyle genellikle stresli olan böbreklerde herhangi bir hasarın ortaya çıkmasını önleyebilir.

yağlı balık

Yüksek omega-3 içeriği sayesinde yağlı balıklar, yüksek tansiyonun kontrolünde ve kardiyovasküler hastalıkların önlenmesinde faydalı bir etkiye sahiptir. Uskumru, somon ve ton balığı gibi yüksek miktarda omega-3 içeren balıkları seçin.

tüm tahıllar

Tam tahıllarda bulunan glutamat asit, tansiyon değerlerini düşük tutmak için harika bir çaredir.

Peynir ve süt ürünleri

Süt ve süt ürünleri yüksek tansiyonu düşürmeye önemli ölçüde katkıda bulunur. Kan basıncı üzerindeki bu faydalı etki, kan basıncını belirli normal değerler içinde tutmaya yardımcı olarak aktif olarak çalışan belirli peptitlerin varlığından kaynaklanmaktadır.

kereviz

İdrar söktürücü özelliği sayesinde böbrek sisteminin kan basıncını yükselten bir enzim olan fazla renini uzaklaştırmasına yardımcı olur. Kereviz tüketmek yüksek tansiyonu düşürmede etkilidir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın