medyauzmani.com

Yüksek kolesterolü önlemek için 10 ipucu


Yüksek kolesterol, ciddi kardiyovasküler hastalıklara neden olan en büyük faktörlerden biridir. Bununla birlikte, yüksek kötü kolesterolü önlemenin ve iyi kolesterolü yükseltmenin birkaç yolu vardır.

Kolesterol, vücudun tüm dokularında bulunan doğal olarak oluşan bir maddedir ve sterol sınıfına aittir. Kolesterolün varlığı birçok farklı vücut fonksiyonu için önemlidir. Hücre zarlarına esneklik kazandırır ve akışkanlıklarını düzenler. Safra tuzları, bazı erkek ve kadın hormonları ve D vitamini de kolesterolden üretilir.

Bununla birlikte, yüksek kolesterol kardiyovasküler sistem için zararlıdır. Ayrıca iyi HDL kolesterol ve kötü LDL kolesterol içerir.

Kolesterol, lipoproteinleri oluşturan diğer maddeler nedeniyle kanda dolaşır. LDL kolesterol olarak bilinen LDL kolesterolü dokulara taşır, bu nedenle fazlalığı arterlerde kolesterol birikmesine yol açar, bu da plaklara ve kardiyovasküler hastalığa yol açar. Bu nedenle kötü kolesterol, kötü kolesterol olarak bilinir.

HDL olarak da bilinen HDL kolesterol, kolesterolün dokulardan karaciğere ters taşınmasından sorumlu olduğu için iyi kolesterol olarak adlandırılır.

Yüksek kolesterolü önlemek için 1 Numaralı 10 İpucu

Yüksek kolesterolü önlemek için 10 ipucu

Sağlıklı kalabilmek için toplam kolesterol değerlerinin 200 mg/dL’yi geçmemesi gerekmektedir. Kolesterol artışını önlemenin birkaç yolu vardır.

İşte yüksek kolesterolü önlemek için 10 ipucu.

Kolesterol açısından zengin gıdaları azaltmak

Sosis, salam ve sakatat gibi işlenmiş etler ve yağlı etler gibi kolesterol açısından zengin gıdaların tüketimini sınırlayarak meyve, sebze ve baklagiller açısından zengin dengeli bir diyet uygulayın. Bu, yüksek kolesterolün başlamasını önlemenin ilk adımıdır.

Çoklu doymamış yağları seçin

Kolesterolü yükselttikleri ve çoklu doymamış balık yağları, sızma zeytinyağı, fındık ve keten tohumu yağı gibi yağların alımını artırdıkları için doymuş yağların (sosis, yağlı etler, tereyağı, peynir, hurma yağı vb.) alımını azaltın.

Kilo kaybı

Obez veya fazla kilolu kişiler için kilo vermenin kandaki kolesterol seviyesini azalttığı ve bunun sonucunda atardamarlarda kolesterol birikimini önlediği çeşitli çalışmalarda kanıtlanmıştır.

Diyet lifi alımınızı artırın

Kötü kolesterol seviyelerinin yükselmesini önlemek için bir başka ipucu da günlük tam buğday ekmeği, bol sebze ve bakliyat yiyerek lif alımınızı artırmaktır. Beta-glukan açısından zengin yulaf tüketmek özellikle kolesterol seviyelerini düşürmek için tavsiye edilir.

Yeşil çay tüketin

Yeşil çay tüketimi, toplam kolesterol ve kötü kolesterol seviyelerini önemli ölçüde azaltma yeteneğine sahiptir.

fiziksel aktivite yap

Düzenli fiziksel aktivitenin iyi HDL kolesterol düzeylerini yükseltmeye yardımcı olduğu, böylece kötü kolesterol düzeylerini önlediği ve kardiyovasküler hastalık riskini azalttığı gösterilmiştir.

Sigara içme

Sigarayı bırakmak, iyi HDL kolesterolün etkisini baskıladığı ve ayrıca solunum sorunları ve artan kanser riski gibi diğer birçok sağlık sorununu ortadan kaldırdığı için yüksek kolesterol ile ilgili sorunları önlemenin başka bir yoludur.

Kakao tüketin

Araştırmalar, düzenli kakao tüketiminin HDL kolesterol düzeylerinin artmasına ve LDL kolesterol düzeylerinin düşmesine yol açtığını gösteriyor. Çikolata ile kakao tüketimi arttırılabilir ancak en az %70 kakao içeren bitter çikolata kullanılması tercih edilir.

alkol tüketmeyin

Alkol tüketimi kötü kolesterol seviyelerini yükseltir. Bu nedenle alkollü içeceklerin tüketimi kardiyovasküler sistem için bir risk faktörüdür.

Stresten kaçınmak

Stresli bir yaşam, yüksek kolesterol seviyelerine yol açabilen fast food veya abur cubur gibi yağlı yiyeceklerin aşırı tüketilmesine yol açabilir. Bu nedenle, stresli durumlardan mümkün olduğunca kaçınmak iyi bir fikirdir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın