medyauzmani.com

Kanserden korunmak için en iyi 5 yiyecek


Çeşitli çalışmaların gösterdiği, özellikle içerdikleri antioksidanlar ile tümörleri önleyebileceğini gösteren birçok farklı gıda vardır. İşte kanseri önlediği düşünülen ilk 5 besin.

En iyi diyet bile tek başına kanseri önleyemez, ancak gıdaların doğru kombinasyonu sağlığın geliştirilmesine yardımcı olur. Uzmanlar, porsiyon başına bir tabağın en az üçte ikisini tavsiye ediyor. Bitkisel gıdalardan oluşmalıdır, hayvansal gıdaların üçte birinden fazla olmamalıdır. size hatırlatıyor. Plakanın bu dağılımı kanserle savaşmanın bir yoludur.

Kansere karşı beslenmenin olmazsa olmaz koşulu, günlük 5 porsiyon mevsim meyve ve sebzesinin tüketilmesidir. Bu nedenle çeşitli, sağlıklı ve dengeli beslenme kansere karşı en güçlü silahlardan biridir.

İşte özellikleri ile kanser önleyici besinler olarak kabul edilebilecek ilk 5 besin.

Kanseri Önleyen En İyi 5 Gıda #1

Brokoli

Brokoli, çeşitli araştırmalara göre kanseri önlemede en faydalı sebzelerden biridir. A vitamini, C vitamini, beta-karoten, lutein, zeaksantin ve ksantin gibi flavonoidler içerir. Bunun dışında kanseri önlemede en önemli etki kükürt bileşiklerinin özellikle sülforafan kaynaklı olmasıdır.

Özellikle meme, prostat, kolon ve akciğer kanserine karşı koruduğuna inanılmaktadır. Ayrıca makula dejenerasyonu gibi yaşa bağlı göz hastalıklarını da önler.

Demir ve potasyum da brokolide iyi miktarda bulunur. Brokolide bulunan C vitamini ile birlikte emilimi kolaylaştıran demir, kansızlığı önleyici etkiye sahiptir ve demir eksikliğini gidermeye yardımcı olur. Potasyum kalbin, kasların ve sinirlerin çalışmasına katkıda bulunur ve kan basıncını dengeler.

Antikoagülan ilaçlar alırken brokoli’yi çok fazla yememeye dikkat edin, çünkü içerdiği K vitamini bu ilaçların etkilerine müdahale eder.

Kanseri Önleyen En İyi 5 Gıda #2

çakıl

Kivi, yüksek bir C vitamini içeriğine sahiptir ve C vitamini içeriği limon ve portakaldan çok daha yüksektir.

Günde bir kivi yemek vücudun günlük ihtiyaçlarını karşılamak ve bağışıklık sistemini güçlendirmek demektir. C vitamini mükemmel bir antioksidandır, bu nedenle kivi kanseri önlemede mükemmel bir yardımcıdır.

Tüketimi ayrıca kandaki zararlı kolesterol seviyesini düşürmeye yardımcı olur ve bu da kardiyovasküler hastalık risklerine karşı koruma sağlar. Kivi ayrıca diş eti ve diş sağlığını korur ve içerdiği E vitamini sayesinde serbest radikallere karşı güçlü bir antioksidandır.

Kanseri Önleyen En İyi 5 Gıda #3

Yabanmersini

Yaban mersini, antioksidanlar, özellikle antosiyaninler ve genel olarak kanseri ve hücresel yaşlanmayı önleyen flavonoidler açısından en zengin meyveler arasındadır.

Ayrıca bağışıklık sistemini güçlendirir ve vücudu hastalık direncinden korur. Kardiyovasküler hastalık riskini azaltır. Taze ve meyve suyu olarak yenebilen yaban mersini, hem iltihap önleyici hem de enfeksiyon önleyici olarak işlev gördüğü için idrar yolu enfeksiyonları ve sistit tedavisinde de faydalıdır.

Çeşitli araştırmalara göre yaban mersini, özellikle hafıza ve konsantrasyon olmak üzere beyne de iyi geliyor. Düzenli yaban mersini tüketimi, beyni yaşlılıkta hasardan korur ve beyin aktivitesini artırarak bilişsel işlevleri geliştirir.

Kanseri Önleyen En İyi 5 Gıda #4

Domates

Domates, karotenoid adı verilen besin maddeleri, özellikle likopen içeriği ile karakterize edilir.

Hücreleri serbest radikallerin etkilerinden koruyan ve antitümör etkisi olan bir antioksidandır. Likopen domatesin pişme sürecinde kaybolmaz, bu nedenle sadece çiğ domateslerde değil, domates soslarında ve yemeklere eklenen domateslerde de bulunur.

Likopen hücre yaşlanmasını geciktirir, cilt ve doku elastikiyetini korur, göz sağlığını iyileştirir ve yumurtalık kanseri gibi bazı kanser türlerine karşı korur. Etkileri arasında atardamarlarda biriken kolesterolün salgılanması da vardır.

Sadece 19 pound ağırlığındaki domateslerin ayrıca düşük glisemik indeksi vardır, bu da onları şeker hastaları için de uygun kılar.

Kanseri Önleyen En İyi 5 Gıda #5

soya fasulyesi

Soya, kadınlarda menopoza özgü östrojendeki doğal düşüşü telafi eden ve böylece sıcak basması gibi rahatsızlıkların giderilmesine yardımcı olan izoflavonlar, fitoöstrojenler sayesinde menopoz sırasında özellikle faydalıdır.

Soya fasulyesinden elde edilen fitoöstrojenler de bazı kanser türlerinin önlenmesinde önemli bir yardımcı faktördür. Kadınlarda meme kanserini, erkeklerde prostat kanserini önlemede etkili olduğuna inanılmaktadır.

Bu baklagiller vücuda kalsiyum, potasyum, magnezyum, demir, fosfor ve A, B2, D ve E vitaminleri gibi temel mineralleri sağlar. Bu besin kombinasyonu sayesinde soya fasulyesi kemik mineralizasyonuna yardımcı olur ve ayrıca osteoporozun önlenmesi için de faydalıdır.

Soya, içerdiği lif sayesinde bağırsak florasını da düzenler. Çoklu doymamış yağ içeriği ile birlikte lifin varlığı, onu kan şekeri seviyelerini kontrol altında tutmak için uygun bir besin haline getirir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın