medyauzmani.com

Beyni gençleştiren ve hafızayı zinde tutan mucizevi yiyecekler!


Elbette, sağlıklı beslenmek cildinizi iyileştirmek, sizi canlandırmak veya eklem ağrılarına yardımcı olmak için iyi olabilir, ancak yaşlandıkça, beynimizi zinde tutmak için en iyi vitamin ve mineralleri tüketmeye gelince çok şey değiştirmemiz gerekiyor.

Akut hafızanın sırrı budur…

Omega 3 takviyesi

Genel zihinsel sağlığınızı iyileştirmenin yanı sıra beyninizi zinde tutmak söz konusu olduğunda, omega-3 yağ asitlerinden zengin bir diyet en önemli ayrıntılardan biridir. Sonpal, “Omega-3’lerin beyindeki hafıza ve tepki süreleri gibi işlevleri iyileştirdiği gösterildi” diyen Sonpal, yağ asitlerinin beynin yaşlanma süreciyle mücadelede önemli bir rol oynadığını da sözlerine ekledi.

Akıl sağlığı söz konusu olduğunda, yağlı gıdalarda bulunan bu yağ asidi, depresyon semptomlarını hafifletme kabiliyeti nedeniyle kapsamlı bir şekilde incelenmiştir. Ancak Sell, bir omega-3 takviyesi seçerken göz önünde bulundurulması gereken en önemli şeyin nicelikten çok kalite olduğunu belirtiyor.

Sell, “Omega-3 yağ asitleri, anti-inflamatuar olarak iyi araştırılmıştır” diyor. “Şu anda bildiğimiz şey, iltihabın zihinsel sağlıkta önemli bir oyuncu olduğu.”

Özet: Zihinsel keskinliği korumanın, yaşlanmayla mücadele etmenin ve zihinsel sağlığınızı iyileştirmenin yanı sıra, omega-3 yağ asitleri beyin sağlığını desteklemek için gereklidir.

Omega-3 yağ asitleri esas olarak deniz ürünlerinde ve çeşitli sebzelerde bulunur. örneğin; Somon, sardalye, chia tohumu, fındık, kırmızı et, yumurta ve soya fasulyesi gibi yağlı tuzlu su balıkları bol miktarda bulunur.

B12 vitamini

Omega-3’leri stoklarken, beyindeki nörotransmitter yollarını desteklemeye ve ruh halinizi düzenlemeye yardımcı olabilecek yeterli B vitamini aldığınızdan emin olmanız da önemlidir.

Sell, “B vitaminleri beyin sağlığında genellikle göz ardı edilir” diyerek, B kompleks vitaminlerinin tek bir B vitamini almaktan daha iyi olduğunu da sözlerine ekledi. Vitaminlerin birbirleriyle sinerjik bir ilişkisi vardır, bu nedenle bileşik genellikle onu tek başına kullanmaktan daha iyidir.”

Ancak Sonpal, B12 vitamininin zihinsel sağlığı iyileştirmek için özellikle önemli olduğunu belirtiyor. “Bu vitamin, ruh halimizi ve mutluluğumuzu dengelemekten sorumlu olan nörotransmitter serotoninin üretiminde hayati bir rol oynuyor” diyor. “B12 vitamini olmadan, klinik depresyon geliştirme riski konusunda endişeler var.”

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın