medyauzmani.com

Akıl sağlığınızı korumanın 10 yolu


Sağlık, tüm zihinsel ve fiziksel sağlıktır. Psikolog Ezci Dokuzlu, 10 hastalıktan 5’inin ruh sağlığı ile ilgili olduğunu belirterek, “Depresyon, bipolar bozukluk, şizofreni ve obsesif-kompulsif bozukluk bu hastalıklar arasında ilk sıralarda yer alıyor. Bu hastalıklar tedavi edilmezse ya da ihmal edilirse ciddi hastalıklara yol açabiliyor. daha fazlası İş kaybından, aile sorunlarından ve başkalarına fiziksel veya psikolojik zarar vermekten.

Araştırmaya göre, dört kişiden biri yaşamları boyunca akıl hastalığından muzdarip olacak.

Psikolog Ezci Dokuzlu, ruh sağlığı bozuk olan kişilerin büyük çoğunluğunun toplumsal baskılar ve ön yargılar nedeniyle profesyonel destek aramadığını belirterek, “Herkesin zaman zaman sorun yaşadığı ve bunaldığı dönemler olabilir. Sevdiklerimizin varlığına rağmen Fikir alabileceğimiz kişiler ya da kişiler bazen profesyonel yardıma ihtiyaç duyabiliriz.Vücutta bir yara olduğunda iyileşme olduğu gibi, ruh sağlığımızda da tedavi edilebilecek bazı yaralar olabilir.”

Odaklanma ve yeterliliğin olmadığı durumlarda psikolojik destek gözetilmelidir.

İnsanların psikolojik desteğe başvurmak için belirli bir sorun yaşamalarına gerek olmadığını söyleyen Psikolog Ezci Dokuzlu, “Kendilerini etkileyen duygu, düşünce ve davranışları konuşmak, farkındalık yaratmak, keşfetmek, keşfetmek için de destek alınabilir. kendimizi ve hayatımızı daha verimli ve kaliteli hale getiriyoruz.Ancak problemler içinden çıkılmaz hale geldiğinde çoğunlukla psikolojik destek alınmaktadır.Bazen bu belirtiler kişiyi rahatsız eder,bazen belirtiler çevre tarafından fark edilir ve kişi bir uzmana sevk edilir. yaşam kalitenizin bozulduğunu ve konsantre olmakta ve üretken olmakta zorlandığınızı düşünüyorsanız mutlaka uzman desteği almalısınız.

İzji Dokuzlu, ruh sağlığı olumsuzlukları ihmal edildiğinde veya arka plana atılıp bastırıldığında bir süre sonra daha zor ve daha büyük psikolojik sorunlar yaşayabileceğinizi söyleyerek ruh sağlığını korumanın ipuçlarını verdi.

Ruh sağlığı için neler yapabilirsiniz?

1. Durumu kabul et

Kendinizi iyi tanıyın, kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın ve kendinizi geliştirmeye çalışın. Akıl sağlığımız ve yaşamımız, yaşamımız boyunca her zaman iyi olmak zorunda değildir. İnişler ve çıkışlar bir zorunluluktur. Karşılaşabileceğimiz sorunlar bazen işimize yarayabilir, bazen de doğru yolda olmadığımızın göstergesi olabilir. Tüm olumsuzluklara yenilmiş hissetmektense, onları bizi geliştiren ve kabul eden araçlar olarak görmek iyi olur.

2. Stres faktörlerini azaltın

Stressiz yaşam mümkün değildir. Ancak iyi bir yaşam ve ruh sağlığı için stres faktörlerini mümkün olduğunca azaltmaya çalışmak gerekir. Stresi yönetmek için stresle başa çıkmanın birçok yolu vardır, ancak bazen baş edemediğinizde uzman desteği almanız gerekebilir.

3. Bilinçli olarak anda kalmaya çalışın

Farkındalık, zihnimizi şimdiki ana getirmemize yardımcı olur. Bu farkındalık durumu, hayattaki sorunlarla başa çıkmak için mevcut somut soruna ve içinde bulunduğunuz duruma odaklanmanıza yardımcı olur.

4. Düzenli uyuyun ve sağlıklı beslenin

Düzenli uyumak, kafein alımını sınırlamak, yatmadan en az iki saat önce yemek yemeyi bırakmak, düzenli egzersiz yapmak ve yatak odasını sessiz, karanlık ve biraz serin tutmak uyku hijyeninin basit kurallarıdır. Sağlıklı uyku zihinsel sağlığın temelidir.

5. Düzenli egzersiz yapmaya çalışın

Stresle başa çıkmanın ve günün olumsuzluklarından uzak durmanın en etkili yollarından biri, uzun sürmeyen düzenli bir egzersiz rutinidir. Araştırmalar düzenli egzersiz yapanların yapmayanlara göre daha az stres yaşadığını göstermiştir.

6. Sevdiklerinizi arayın

Sevdiğimiz birinin zor durumlarda yanımızda olduğunu hissetmek her zaman iyidir. Duygularımızı ve düşüncelerimizi paylaşmak ve anlaşılmış hissetmek iyileştirici güce sahiptir. Zorlu yaşam olaylarıyla mücadelede sevdiklerinizden destek almak ve yardım istemek büyük önem taşır.

7. Yeniliklere açık olun

Her yeniliğin zorlukları ve rahatlıkları olabileceğini unutmayın ve bu durumlara hazırlıklı olmaya çalışın. Karşılaşacağınız zorluklarla başa çıkmak için, daha önce benzer zorluklarla nasıl başa çıktığınızı hatırlayın.

8. Gerçekçi hedefler belirleyin

Umutsuzluk ve karamsarlık için, küçük hedeflere adım adım ulaşmak veya gerektiğinde hedefleri değiştirmek, ulaşılması zor ve hayal kırıklığı yaratan hedefler koymaktan daha iyidir.

9. Görünüm İncelemesi

Hayattan beklentilerinizi, kendinizle ilgili beklentilerinizi ve çevrenizdekilerden beklentilerinizi gözden geçirin. Sizi yoran ve karşılanması zor olan şartlara veya koşullara uymayan beklentilerinizi değiştirin.

10. Kendinize biraz zaman ayırın

Her gün birkaç dakikanızı hobilerinize ve işinize sadece durup dinlenmek için ayırmalısınız. Alacağınız küçük molalar hem zihninizi hem de ruhunuzu tazeleyecek ve sizi daha az yoracaktır. Hayatın koşuşturmacası içinde günde birkaç kez 3-4 dakika gözlerinizi kapatıp dinlenmek bile rahatlamanıza yardımcı olacaktır.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın