"Enter"a basıp içeriğe geçin

Göbek yağını eritmek için 10 süper yiyecek

[ad_1]

Kalp hastalığından şeker hastalığına kadar pek çok farklı hastalığa neden olabilen karın yağları sadece görme bozukluğu değil aynı zamanda ciddi bir sağlık sorunudur. İşte göbek yağlarından kurtulmak için 10 yiyecek.

Göbek yağını eritmek için 10 süper yiyecek

Karın bölgesinde yağ birikmesi birçok kişi için büyük bir problemdir. Göbek yağı sadece görsel bir sorun değil, aynı zamanda yüksek tansiyon, diyabet ve karaciğer hastalığı geliştirme riskini artıran bir sağlık sorunudur.

Birçok insan düz bir karın için diyete başlar, ancak diyetinizi akıllıca planlayıp her gün egzersiz yaptığınızda göbek yağlarınızdan kurtulabilirsiniz.

Viseral yağ dokusu, yani karın boşluğundaki yağ hücreleri, kan lipidlerinin ve kan şekeri seviyelerinin yükseldiği metabolik süreçleri başlatır veya arttırır. Süreç metabolik sendrom ve diğer hastalıkların gelişmesine yol açar.

Göbek Yağlarından Kurtulmak için 1 Numaralı 10 Süper Gıda

bel çevresi ölçümü

Abdominal yağ fazlalığından kaynaklanan abdominal obezitenin varlığı veya derecesi sayısal olarak değerlendirilebilir. Bel çevresi, nefes verdikten sonra bel yüksekliğinde (alt kaburga ile kalça bıçağının ortasında) ölçülmelidir.

Erkeklerde bu rakam 94 cm’den fazladır ve 102 cm’nin üzerinde kalp ve damar hastalıklarına yakalanma riski artar. Kadınlarda 80 cm’den büyük anormal bir değer ve 88 cm’den büyük bir değer, kardiyovasküler hastalık riskinin artması anlamına gelir.

Göbek Yağından Kurtulmak için 10 Süper Gıda #2

Göbek yağ tehlikeleri

Karın bölgesinde yağ birikmesi, yüksek tansiyona yol açabilir veya daha da kötüleştirebilir. Obezite ile tansiyon değerleri arasında açık bir ilişki vardır. Hipertansif hastalar için kilo kaybı her zaman önerilir.

Pek çok ek sorunu (kısırlık ve şeker hastalığı gibi) içeren insülin direnci de göbek yağlarının riskleri arasındadır. Kandaki yüksek şeker seviyesine ek olarak, hücrelerin insüline duyarlılığı bozulur ve bunun sonucunda pankreas hücrelerinden daha fazla insülin salgılanır. Göbek yağının birikmesiyle, özellikle insülin direnci mekanizması yoluyla diyabetin gelişme ve kötüleşme riski çarpıcı biçimde artar. Tip 2 diyabet, kalıcı kilo kaybı ile erken evrelerinde tedavi edilebilir ve tersine çevrilebilir.

Göbek çevresinde yağ birikimi ile kandaki yağların değerleri olan kolesterol ve trigliserit seviyeleri yükselir ve dolaşım sistemi üzerinde olumsuz etkilere neden olur. Birikmiş yağlar ve yüksek trigliserit seviyeleri yağlı bir karaciğere yol açar. Bu, zamanımızın yaygın bir hastalığıdır ve uzun süre siroz ve karaciğer sirozuna yol açabilir.

Koroner kalp hastalığı oranları dramatik bir şekilde artmaktadır ve dünya çapında önde gelen ölüm nedenidir. Benzer şekilde kalsifikasyon, emboli ve felç başta olmak üzere serebral damar hastalıklarının görülme sıklığı da artmaktadır. Bu hastalıkların tamamı göbekteki yağ fazlalığı ile doğru orantılıdır.

Karın bölgesinde yağ birikmesi durumunda kadınlarda adet bozuklukları, yumurtlama ve kısırlık oluşabilir.

Hareketsiz bir yaşam tarzının yanı sıra karında yağ birikmesi de hemoroid gelişimine katkıda bulunur. Karın bölgesindeki obezite ve obezite ile birlikte kansere yakalanma riski de artmaktadır.

Göbek Yağını Eritecek 10 Süper Gıda #3

Göbek yağını eritmek için en iyi 10 yiyecek

Düzenli olarak ne yiyeceğinizi bilmek, göbek yağına karşı savaşın yarısıdır. Diğer bir faktör ise günlük egzersizdir. Etkili bir diyet ve egzersiz ile karın bölgesinde biriken yağları kararlı bir şekilde kaybedebilirsiniz.

İşte diyetinizde göbek yağını yakmanıza yardımcı olacak 10 süper yiyecek:

Badem

Badem çok sayıda sağlıklı yağ içerir. Tekli doymamış ve çoklu doymamış yağlardır ve aşırı yemekten kaçınmanıza yardımcı olurlar. American Journal of Clinical Nutrition’da yapılan bir araştırma, badem yemenin açlığı bastırdığını ve kalp hastalıklarını önlediğini kanıtladı.

Bademdeki yüksek magnezyum içeriği, sağlıklı kasların korunmasına yardımcı olur ve sağlıklı kaslar, daha fazla yağ yakmak istediğiniz için fayda sağlar.

Ayrıca bademdeki yüksek lif içeriği daha uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur. Bademleri her zaman evde tutun ve atıştırmalık olarak, salatada veya diğer öğünlerle birlikte yiyin.

karpuz

Uzmanlar, karpuzun göbek yağını azaltmak için mükemmel bir meyve olduğunu söylüyor. Bu meyve %91 su içerir, bu nedenle doğal bir idrar söktürücü görevi görür. Tüketimden sonra daha uzun süre tokluk hissi verir ve detoks etkisi gösterir.

Bu bitki B1, B6 ve C vitaminlerinin yanı sıra magnezyum ve potasyum açısından son derece zengindir. Kalorisi düşüktür ve kolesterol içermez.

Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılan bir deneyde, 8 hafta boyunca günde iki bardak karpuz suyu içmenin vücut ağırlığını, özellikle de karın bölgesindeki yağları azalttığı bulundu. Düzenli karpuz tüketimi, koroner arter darlığı ve kalp hastalığı riskini de azaltır.

Fasulye

Çeşitli baklagillerin düzenli tüketimi karın bölgesindeki yağlardan kurtulmaya, kasları güçlendirmeye ve sindirimi iyileştirmeye yardımcı olur.

Fasulye, büyük bir çözünür lif kaynağıdır. Bu lif türü özellikle göbek yağını hedefler ve yağın vücuttan atılabilmesi için parçalanmasına yardımcı olur. Ayrıca fasulyede bulunan protein vücuda enerji sağlar. Salatalar, çorbalar veya diğer fasulye yemekleri yaparak bu sebzeyi diyetinize kolayca dahil edebilirsiniz.

kereviz

Düz bir karın için tabağınızı kereviz gibi yeşil yapraklı sebzelerle doldurun. Kereviz neredeyse hiç kalori içermez, ancak kilo vermenize yardımcı olan lif, kalsiyum ve C vitamini bakımından zengindir.

Sindirim sistemini temizlemek için öğle veya akşam yemeğinden önce yarım bardak kereviz suyu için. Salatalara veya çorbalara kereviz de ekleyebilirsiniz. Kerevizde bulunan apigenin yumurtalık kanseri riskini de azaltır.

Salatalık

Salatalık çok ferahlatıcı ve düşük kalorili bir sebzedir. Salatalığın yüzde 96’sı sudur ve mineraller, lifler ve vitaminlerle doludur.

Günlük salatalık tüketimi, vücudu detoksifiye etmenin etkili ve sağlıklı bir yoludur ve ayrıca kilo vermeye yardımcı olur. Salatalık ayrıca yüksek B ve C vitamini içeriği sayesinde parlak bir cilt verir.

Domates

Büyük bir domates sadece 33 kalori içerir. Öte yandan, kandaki yağ seviyesini azaltan ve böylece göbek yağını kontrol etmeye yardımcı olan 9-oxo-ODA adlı bir bileşik içerir. Bu bileşik ayrıca obezite ile ilişkili kronik hastalıkların tedavisine de yardımcı olur.

Domateste bulunan antioksidan likopen kırışıklıkları azaltır, kolesterolü düşürür ve kanserle savaşır. Domatesler harika bir demir ve potasyum kaynağıdır ve ayrıca A ve C vitaminleri içerir. Sağlığınız için her gün çiğ veya pişmiş domates tüketin.

avokado

Avokado, tekli doymamış ve çoklu doymamış yağlar ve lesitin yardımıyla vücut ağırlığının düzenlenmesine yardımcı olur.

Yüksek lif içeriği nedeniyle açlığı önler. Ayrıca avokadonun birçok terapötik (antibakteriyel ve antifungal) ve kozmetik (yaşlanma karşıtı) etkisi vardır.

alma

Elmalar, mideyi doldurmaya yardımcı olan çok sayıda lif, flavonoid, fitosterol ve beta-karoten içerir. Elma tüketmek gün içerisinde fazla yemek yemeyi engeller. Bir araştırmaya göre günde 3 veya daha fazla elma yiyen kadınlar, yemeyenlere göre daha hızlı kilo veriyor.

Elmanın doğal bileşenlerinden biri olan pektin kilo vermeye yardımcı olur. Pektin açısından zengin meyveler genellikle daha fazla çiğneme gerektirir ve bu bileşik midede çözündüğünde kolesterol ve yağı bağlayan jöle benzeri bir maddeye dönüşür. Ayrıca pektin kolon kanseri riskini azaltır ve elmadaki antioksidanlar ve C vitamini kırışık önleyici etkiye sahiptir.

Kiraz

Bir Amerikan araştırması, kiraz içeren bir diyetin kalp hastalığı ve metabolik sendrom semptomlarını azalttığını buldu. Metabolik sendrom, göbek yağı, kalp hastalığı ve diyabet riskini artırır.

Kirazlar vücuttaki kolesterol seviyelerini düşürür ve vücut yağını önemli ölçüde azaltır. Antioksidan özellikleri gençleştirir ve genel sağlığı iyileştirir.

Ananas

Bu tropikal meyve, anti-inflamatuar özelliklere sahip olan bromelain adı verilen bir enzim içerir. Bu enzim proteinleri parçalar ve aşırı yemeye karşı oldukça etkili koruma sağlar. Bu nedenle, göbek yağını azaltmaya yardımcı olur.

Çalışmalar, bromelainin antibakteriyel özelliklerinin, ishale neden olan bakterileri ortadan kaldırarak zararlı bakterilerin büyümesini durdurabildiğini göstermektedir. Ananas ayrıca bol miktarda manganez, tiamin, bakır, lif ve B6 ve C vitaminleri içerir.

Bu şifalı bitkilerle göbek yağlarınızdan daha kolay kurtulabilirsiniz ancak bu yöntemlerin sadece düzenli egzersiz ile etkili olduğunu unutmayın.

[ad_2]

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

                                                                                                                                                                                                                                   .
istanbul escort deneme bonusu veren siteleruetds masal oku
panel çit tiktok takipçi alma Sohbet sitesi Sohbet odaları Mobil sohbet İstanbul kamera sistemleri kredi danışmanlık şirketi kaynak makineleri tenis kursu