"Enter"a basıp içeriğe geçin

Geleceğin elektrikli uçan araçlarına ne kadar hazırız?

[ad_1]

Clementine Losilon’un La French Tech Etkinliği’ndeki açılış konuşmasının ardından Airbus Türkiye Genel Müdürü Simon Ward ve Air Car CEO’su Eray Altunbozar, hava taşımacılığındaki yeni küçük mobilite alternatiflerini bizlere sundu. Sunumlar arasında dikkatimi çeken önemli nokta, uçan arabanın maliyetinin diğer araçlarımıza göre daha ekonomik ve konforlu olmasıydı. Güvenlik, hız ve zaman hepimiz için çok önemlidir. Bir AirCar veya bir elektrikli araba ile aynı mesafeyi uçan bir hava taşıma aracı, gideceğiniz yere yarı sürede ve çok daha ekonomik bir fiyata ulaşabilir. Şu anda pil teknolojileri nedeniyle 120 km’den bahsediyor olsak da yine de iyi görünüyor.

Belki de eksik olan tek şey AirCar’ın iki kişilik olması, ancak Bay Eray alternatif araçlara entegre edildiğini bizimle paylaştı. Airbus ürünlerinde tasarlanan araçların kapasitesi artıyor ancak maliyetlerine dair henüz bir veri paylaşımı yok. Bu araçların en önemli noktalarının ucuz, çevreci ve hızlı olmaları diyebilirim.

Birçoğumuz Star Wars filmlerini ilgiyle izlemeye devam ediyoruz. Bu filmleri sevenler için ne yazık ki galaktik uçuşlar için tasarlanmış uzay aracını çok yakında gökyüzünde göremeyeceksiniz. Ama ondan önce göreceğiniz ilk şey; Muhtemelen taksilerde, elektrikli arabalarda ve elektrikli yük arabalarında olacaklar. Hepsi son zamanlarda hayatımıza dahil olmak için şimdiden deneysel yolculuklara başladılar bile tüm bu sistemlerin hayatımıza dahil olması politika yapıcıların işini oldukça zorlaştırıyor gibi görünüyor. Karar vermeleri gereken birçok konuyu iyi planlamaları gerekiyor ve buna ilişkin düzenlemeler henüz sonuçlanmadı.

Nedenine gelince; Geleceğin temiz, çevreci küçük mobilite araçlarının hayatımıza nasıl adapte olacağı henüz hiçbir sektör için kesin değil.

Tüm bu ulaşım ve erişim alternatifleri için her meslek kuruluşu ve planlamacı dikkatli düşünmelidir.

Neden böyle düşündüğümü açıklamam gerekirse, önce kendimizden başlamak isterim. Ülkemiz için büyük otoyollar, köprüler, metrolar ve havalimanları yapıyor, şehir dışında ve büyük maddi yatırımlar doğrultusunda yüz yıldır geleceğin yatırımlarını inşa ediyoruz. Biz çok yatırım yapsak da, ne yazık ki şu an kargomuzun uçan arabamızla bahçemize, çatımıza ya da boş bir alana inmesi pek olası görünmüyor. Binaların yeniden tasarlanması, kuralların yeniden tanımlanması, uçuş yüksekliği, uçuş koridorlarının planlanması ve olası gökyüzü kirliliğinin önlenmesi gibi binlerce başka konu da hemen akla geliyor. Uçmayı veya taksi yapmayı düşündüğümüzde, o gün bugün yaptığımız tüm yatırımları nasıl yeniden değerlendireceğimizi de düşünmeliyiz.

2015 yılında Turkcell Tech Summits’te “İHA Pazarlama” konulu konferanslar veriyordum. Ticaret ve sanayi odaları, üniversiteler ve büyük kuruluşlara yönelik teknoloji konferanslarında, yük taşımacılığı, pazarlama faaliyetleri ve daha birçok konuda toplumları bilinçlendirmeyi amaçladık. Türkiye’de bu konuyu ilk kez kitlelere ilettiğimizde, o gün bahsettiğimiz doğru planlama ve düzenlemelerin gerekliliğini ve önemini aktararak bu alana dikkat çekmeye çalıştık. Ülkemizin bu konularda lider olması ve bu yeni teknolojilere odaklanmış olması bizi öne çıkarabilecek argümanlar olarak halen mevcut konumunu koruyor. Şehir planlaması için ileriye dönük düşünmek, binaları kullanıcıların ihtiyaç ve deneyimlerine göre uyarlamak ve çeşitli ulaşım alternatiflerini sürdürülebilirlik odaklı kapsamlı bir şekilde planlamak çok önemlidir. Her biri çok iyi bir vizyona sahip, dikkatlice planlanması ve dikkatle incelenmesi gereken konular. Bu nedenle kamu ve özel sektörün geleceği birlikte planlamaları çok önemlidir.

Amazon, drone teslimatlarını uzun zaman önce duyurdu, ancak hala PR’ın ötesine geçtiğini görmüyoruz. Ya da artık uçan bir arabamız var ama nereye uçacağına karar verdiğimizde bile ilk nereye ineceğini düşünüyorsunuz? Şu an sahalarımız buna pek müsait değil. Arabamı indiremedikleri zaman çok kullanışlı olmayabilirler, bu da beni istediğim yere götürür. Bir uçak taksi beni uçuş yoluna bıraktığında, evime veya oradan gitmek istediğim yere gitmek başka bir sorun olabilir. Tüm bu soruları cevaplamak için de planlamalı ve onlara göre hareket etmeliyiz. Elektrikli arabalar için şarj istasyonları değerlidir, peki ya sürekli uçuyor olsaydık? Uçan arabamı şarj etmek istediğimde muhtemelen şimdi planladığımız ve kurduğumuz elektrikli şarj istasyonlarına indiremeyeceğim. Bu sefer geçmiş yatırımlarımızı gözden geçirmemiz gerekiyor, buluşup geleceğe doğru hizmet edecekler mi?

Atatürk’ün vizyoner bir lider olduğunu anlamak için bugün bile birçok konuda aldığı kararları takip etmenin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Cumhuriyetin ilk yıllarında Kızılay, Ulus veya İstanbul’un belli başlı merkezlerinde yol genişliği çok planlandığı için bu noktalarda ulaşım sorunumuzun daha az olduğunu söyleyebiliriz. Avrupa’da atlı arabalar çağında bile yollar geniş ve planlıydı. Bu nedenle birçok Avrupa şehri her türlü ulaşıma uygundur ve şehir dokusunu koruyarak güzel manzaraların tadını çıkarır. Yenilikleri tasarlarken zorlanmazlar.

Bugün, girişimciler, büyük kuruluşlar, politika yapıcılar ve bizler, ülkemiz ve farklı coğrafyalar için yeni teknolojiler üretirken odaklanmalı ve resmin bütününü iyi okumalıyız. Geleceği tasarlarken daha çok düşünmek ve planlamak zorundayız. teknoloji; Doğamıza ve yaşanabilir şehirlerimize en uygun olanı bize sunmalıdır. Geleceği doğru tasarlamak ve enerjimizi geleceğe odaklamak için ülkemiz için büyük bir fırsat. Enerjimizi ve yatırımlarımızı daha doğru inşa ederek, vizyon sahibi yeni nesillere hayatı daha uygun hale getirebiliriz.



[ad_2]

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir