[ad_1]
Artık belirli kilometre ve yaşlara kadar olan elektrikli otomobillerin de tıpkı klasik otomobiller gibi satın alınmadan önce belirli kontrollerden geçmesi öneriliyor. Ön dişli, süspansiyon ve fren aksamlarının benzinli ve dizel araçlara benzediği elektriğin en önemli özellikleri elektrik motoru, tahrik sistemi ve güç ihtiyacını karşılayan akülerdir. Yüksek tork nedeniyle ön tekerleklerin ve lastiklerin çabuk aşındığını söyleyen sektör uzmanı Cihan Emre, “Aracın düzgün bir şekilde tamir edilip edilmediğini, akü şarjının ne kadar kaldığını, ne kadar ömrünün kaldığını ve olup olmadığını iyice kontrol etmenizi öneririz. Kaza geçmişi var, ekipmanlı Özel teşhis var.Bunlar en pahalı araçlar.Akü yedek parçaları.Ayrıca İstanbul gibi zorlu yol şartlarında araba dibe vurursa aküsü hasarlı mı kontrol edilmeli. söz konusu.
Üretici Garantisi
Hasarlı veya su basmış piller zamanla maliyetlerin artmasına neden olur. Emery, yüksek tork nedeniyle lastiklerin, frenlerin ve süspansiyon elemanlarının çabuk aşınabileceğine dikkat çekerek, bu parçaların kontrol edilmesini, ardından aracın lifte kaldırılmasını ve akünün fiziksel durumunun kontrol edilmesini önerdi. İstanbul gibi yol koşulları zor olan şehirlerde arabanın alt kısmının tümseklere çarpabileceğini ve aküsünün zarar görebileceğini vurgulayan Emery, “Bazı elektrikli modeller yaşlarından dolayı üretici garantisi dışında kalıyor, bu yüzden kontrol edilmesi gerekiyor. bu araçların bakımı daha önce düzenli olarak yapılmıştır.” Yetkili Servisler. dedi.
Kilometre ve pil sağlığı
Elektrikli otomobillerin kilometresinin özel elektronik algılama cihazları ile belirlendiğini ve ilk günden itibaren kilometre ve şarj kontrollerinin yapıldığını ifade eden Emery, “Tıpkı telefonlarda olduğu gibi şarj ömrü de zamanla kısalıyor. kilometre otomatik olarak pilinin sağlığını kaybeder.Akü değişimi gerçekten pahalıdır.Elektrikli arabaların uzmanlığını bu yüzden önemsiyoruz.Öte yandan elektrik motorlarının soğutma sistemindeki sızıntılar çok büyük maliyetlere yol açabiliyor. Bu sızıntılara da bakılması gerekiyor.” dedi.
kaza tarihi
Elektrikli otomobillerin de deneysel bir yönü olduğunu ve birçok adaptif güvenlik sistemi ile donatılabileceğini vurgulayan Emre, bu sistemlerin kazalarda zarar görebileceğini belirterek, “Otonom ve yarı otonom sürüş gibi birçok radar ve devre kullanan gelişmiş sistemler. Hasardan sonra doğru onarım ve kalibrasyon gerekir. Ekipmanın doğru çalışıp çalışmadığı kontrol edilirse, alıcılar muaf tutulacak ve büyük masraflardan kurtulacaktır.”
[ad_2]
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın