[ad_1]
Çiftçi kayıt belgesi almak isteyen vatandaşlar için kolaylaştırma yöntemi belirtilen tarihten itibaren mevcuttur. Resmi Gazete’de yayınlanan kararla, Çiftçi Kayıt Belgesi (CKS) Başvurular artık e-devlet üzerinden yapılabilecek. Yeni sistemle hem çiftçilerin hem de işletme çalışanlarının zaman kaybetmesinin önüne geçileceğine inanılıyor.
Çiftçi kayıt sistemi nedir?
Çiftçi Kayıt Sistemi (ÇKS), Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından oluşturulan ve çiftçilerin kayıtlı olduğu tarımsal veri tabanıdır. ÇKS, tarımsal desteklemelerin izlenebilmesini, gözden geçirilebilmesini, raporlanabilmesini ve sorgulanabilmesini sağlar; Doğru ve hijyenik değerlendirmeler yapabilmek için çiftçi bilgilerinin merkezi bir veri tabanında toplanması gereken bir puanlama sistemidir.
Çiftçi e-Devlet Kayıt Belgesi başvurusu nasıl yapılır?
Çiftçi kayıt belgesi almak için başvurular 1 Ekim’den itibaren turkiye.gov.tr’de Yapılabilir.
Tarım sertifikası nasıl alınır?
Aday gösterilen çiftçiler, tarım arazisinin bulunduğu il veya bölgedeki Ziraat Odaları tarafından verilen Ziraat Belgesi almak için öncelikle forma e-devlet sitesinden arama yaparak veya “çiftçi kayıt formu” ibaresini kullanarak ulaşabilirler. internette. Formun çıktısını alıp doldurduktan sonra bizzat il tarım müdürlüğüne başvuran çiftçilerin başvuruları yönetim kurulu tarafından detaylı olarak incelenir. Sınav sonrası görüşler olumlu ise adayların kayıtları aktif hale getirilerek tarım belgeleri kendilerine teslim edilir. Bu aşamada kayıt türleri üçe ayrılır:
– Arsa sahipleri başvurusu,
– Arsa Kiracı Başvurusu,
– Birinci dereceden dünya akrabalarına ait olanların başvurusu.
Tarım sertifikası için gerekli belgeler nelerdir?
Çiftlik sertifikası başvurusunda bulunurken aday çiftçiden istenen çeşitli belgeler aşağıda listelenmiştir:
- Kimliğin bir kopyası.
- Nüfus müdürlüklerinden alınan kimlik kayıt örneği,
- En az altı ay öncesine ait bir adet vesikalık fotoğraf,
- Sigorta aktif veya emekli ise sigorta numarası,
- Çiftçi Sicil Belgesi (ilgili Ziraat Odasından alınmış ve şirket başkanı tarafından onaylanmış olmalıdır),
- İmza broşürü, yetki belgesi ve vergi levhası fotokopisi,
- Tapu fotokopisi veya tapu fotokopisi (ilçe tapu müdürlükleri tarafından onaylanmalıdır).
[ad_2]
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın