[ad_1]

Ekim, her yıl DEHB Farkındalık Ayı olarak kutlanmaktadır. DEHB’ye dikkat çekmeyi amaçlar.
Psikiyatrist A. Dr. Nevzat Tarhan, DEHB’nin çocuklar üzerindeki etkileri ve DEHB’li çocuklara yaklaşım konusunda önemli bir değerlendirme yaptı.
Yüksek doğruluk teşhis edilebilir
A.D.’yi işaret etti. Dr. Nevzat Tarhan, özellikle okulda sıkılan çocuklara teşhis koymanın daha kolay olduğunu söyledi. Profesör. Dr. Nevzat Tarhan, “Çocuklarda DEHB’yi teşhis etmek için kullandığımız testler var. Yarım günlük testler uygulanıyor. Beyin taramaları ile DEHB olan bir çocuk belirlenebiliyor. DEHB durumunda artık yüksek çözünürlüklü teşhis koyabiliyoruz. tahmini bir teşhisten daha fazla.” dedi.
Öğretmenlerin çocuklara yaklaşımı önemli
A.D.’yi işaret etti. Dr. Nevzat Tarhan, “Öğretmenler de bu çocuklara yakınlaşmakta zorlanabiliyorlar. Mesela sınıftaki bir çocuk hiperaktif. Diyelim ki çocuk huysuz. Böyle durumlarda hoca şöyle düşünüyor: Bu çocuğun benim dersime ilgisi az. Sınıfıma veya dersime onun için önemli değilmiş gibi ilgisizdir Öğretmen, çocuğun dersine önem vermediğini düşünerek sinirlilik gösterebilir veya bilerek böyle davrandığını düşünmeye başlayabilir. durum çocuk fikri şimdi duyguya dönüşüyor. Çocuğa kızar ya da ona karşı hareket eder. Çocuğu fark eder ve hatalarını bulur ve onu azarlar. Çocuğu susturur.” dedi.
Olumsuz çocuk davranışının güçlendirilmesi
Öğretmenin kullandığı bu tür yöntemlerin çocuk üzerindeki etkilerine dikkat çeken Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Bu tür durumlarda çocuklara ne oluyor? Öğretmen sorunu bilmediği için soruna tepki veriyor. Anne baba da bunu yapıyor. Anne, baba ya da öğretmen istemeden olumsuz davranışları pekiştiriyor. Bu tür davranış bozuklukları olan çocuklarda, hiperaktif ama kurallara uymayan ya da uymayan çocuklarda sorunla ilgiliyiz.Bu çocuk bunu dikkat çekmenin veya iletişim kurmanın bir yolu olarak görüyor.Ancak öğretmenlerin ve ebeveynlerin bir yaklaşım geliştirmesi gerekiyor. bu çocuklar için çocuğa özel strateji.” dedi.
Ebeveynler bir çocuğu nasıl yöneteceklerini bilmeliben
DEHB’li bir çocuk ile anne baba arasındaki gerilimin bir süre sonra ego savaşına dönüşebileceğine dikkat çekti. Dr. Nevzat Tarhan, “Bu gerilimde hep büyükler kaybeder. Bu gibi durumlarda evin psikolojik üstünlüğü anne ve babadadır. Lider odur. Bundan sonra ne yapacak? O çocuğu onlar yönetecek. Çocuk pes etmeyecek. O halde ne yapacaklar? Oturup çocuk için stratejiler ortaya koyacaklar. Çocuğun bir şeyi ne zaman iyi yaptığını vurgulayacaklar, yanlış bir şey yaptığında değil.” dedi.
Olumlu eylemler güçlendirilmelidir
A.D.’yi işaret etti. Dr. Nevzat Tarhan, “Anne ve baba çocuğun olumlu davranışlarını pekiştirecektir. Bakın ne kadar iyisiniz, bakın odanızı ne kadar iyi düzenlemişsiniz. Bak ne güzel ayakkabılar getirmişsin. Dersinizi çalıştım. Olumlu davranışlar pekiştirildiğinde çocuk “babamın beni sevdiğine” inanır ve olumsuz davranışları pekiştirmez. Buna psikolojik eğitim denir. Onlara anne babalar için psikolojik bir eğitim veriyoruz” dedi.
2/3 eğitim terapisi
DEHB’nin sadece ilaçla değil psikoeğitimle de tedavi edildiğini ifade eden A. Dr. Nevzat Tarhan, “Tedavi sadece ilaçla olmuyor. Tıp, tedavinin üçte biri. Eğitimin üçte ikisi. Baskı altındayken sakin kalma becerileri var. Bazı durumlarda çalışıyoruz. Üzerinde çalışıyoruz. Bilgisayar eğitim modülleri var. Örneğin var. Viyana Test Sistemidir. Biz uyguluyoruz.” Rehabilitasyon ve dikkat eğitimi bilgisayarda yapılır. Bu yöntem beynin ön bölgesi için bir egzersizdir. Fizik tedavide nasıl egzersiz yapılır ve zayıf kaslar geliştirilir. Programlar var. Bilgisayarı kullanarak zihinsel egzersizler ile beynin ön bölgesini geliştiren, bu yapay zekanın sağladığı kolaylıklar bunlar Biz onları kullanıyoruz.” dedi.
Sembolik davranış eğitimini öneriyoruz
DEHB’li çocuklarla ilgilenirken ebeveynlere de sembolik ödül sisteminin öğretildiğini kaydeden Tarhan, “Bu çocuklarla sürekli davranışlarla ilişki kurmak yerine sembolik bir ödül sistemi kullanmanızı da öneriyoruz. evde günlük Bir tablo hazırlanıp odasına asılabilir ‘Dişlerini fırçaladın mı?’ Dişlerini fırçalarsa artı yapmazsa eksi işaretlenir.Odasını düzeltirse artı, yapmazsa eksi.Hafta sonu jetonları toplanır.Belirli bir puanı aştığında ödüllendirilir , bu bonus onun istediği bir şey olur. Aksi takdirde bu haftanın ödülü dağıtılmayacak. Sembolik davranış eğitimi ve sembolik ödül sistemi diyoruz. Bu uygulanırsa çocuk dürtü kontrolünü ve sabrı öğrenir. Bu dayanıklılık eğitimidir.” dedi.
[ad_2]
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın