"Enter"a basıp içeriğe geçin

B vitamini açısından zengin 25 çeşit gıda

[ad_1]

B vitaminleri açısından zengin besinler arasında baklagiller, et, balık, yeşil sebzeler ve tam tahıl ürünleri gibi hayvansal ürünler bulunur. B vitaminlerindeki bir eksiklik kalıcı hasara ve hastalığa yol açabilir.

B vitamini açısından zengin 25 çeşit gıda

Günlük diyetinizde günlük ihtiyaçlarınızı karşılayacak kadar B vitamini aldığınızdan emin olmalısınız. O halde ihtiyaçlarınızı kolayca karşılamak için bu yiyecekleri sık sık kullanın!

meyve ve sebzeler;

buz
avokado
ıspanak
bezelye ve mercimek
lahana
Brokoli

Tam tahıllar, fındık ve tohumlar.

buğday tohumu
Ekmek ve tam tahıllar
ay çekirdeği
Susam taneleri

et kalınlığı;

orkinos
İstiridyeler
sekizinci gün
sığır biftek
Tavuk
eller

1. Dana eti

Dana eti ayrıca B vitamini depolarını yenilemek için bir seçenektir. Yağ oranı düşüktür ve 100 gramda 0,56 miligram B6 vitamini ve 0,26 miligram B2 vitamini içerir. İpucu: Beyaz ila soluk pembe et kalitesiz olma eğilimindedir. Bunun nedeni buzağıların saman ve ot yerine süt ve samanla beslenmesidir.

B vitamini açısından zengin 25 gıda #1

2. Kuzu marulu

Kuzu marulunda birkaç çeşit B vitamini vardır. Ekimden nisana kadar hasat edilir ve inanılmaz bir vitamin bombasıdır. Kuzu marulu 100 gramda 145 mcg folik asit, 380 mcg B3 vitamini, 250 mcg B5 ve 200 mcg B6 içerir.

Satın aldıktan hemen sonra tüketin, aksi takdirde değerli vitaminler kaybolacaktır.

3. Tavuk

Tavuk sadece proteinle dolu değil, aynı zamanda B vitaminleriyle de dolu. Yağ oranı düşüktür, proteince zengindir ve yaklaşık 0,1 miligram B1, 0,2 miligram B2 vitamini ve 0,3 miligram B6 vitamini içerir. 100 gramda 23 gram protein ile sizi uzun süre tok tutar ve korumaya yardımcı olur. senin kasların.

4. Susam tohumları

Susam mükemmel bir B vitamini kaynağıdır. 100 gramı 0.79 miligram B6 vitamini, 0.97 mikrogram folik asit, 0.25 miligram B2 vitamini ve 1.41 miligram B5 vitamini içerdiğinden, susam çok fazla B vitamini içerir. Vitaminler Yüksek yağ içeriğinden dolayı kalorisi de çok yüksektir.

B#2 Vitamini Açısından Zengin 25 Gıda

5. Kali

Kale en sağlıklı sebzelerden biridir. B vitamini içeriği etkileyici. 100g başına yaklaşık 1.000 mcg B5 vitamini ve 47 mcg folik asit sağlar. Aynı zamanda, lahana 100 gramda 4.3 gram protein içerir, bu da onu sadece bir vitamin bombası değil, aynı zamanda protein açısından en zenginlerden biri yapar.

6. Hindi Göğsü

Az yağlı hindi göğsü de değerli bir B vitamini tedarikçisidir. 100 gramda 11.3 mg B3 Vitamini içerir ve ayrıca yağ oranı düşüktür. Hindi göğsü ayrıca 100 gramda 0,11 mg B2 vitamini ve 0,59 mg B5 vitamini sağlar.

7. Karahindiba salatası

Karahindiba çok fazla folik asit içerir. Özellikle kış aylarında lezzetlidir ve 100g’da 109 mcg folik asit içerdiğinden gerçek bir amino asit bileşenidir. Vücutta artan konsantrasyonlarda amino asitler oluşursa ciddi hastalıklar ortaya çıkabilir. Yüksek homosistein seviyeleri, folik asit ve B12 vitamini eksikliği, aşırı kahve tüketimi, obezite, nikotin, egzersiz eksikliği ve aşırı alkol tüketiminden kaynaklanır.

8. Uskumru

Uskumruda B6, B2 ve B12 vitamini bulacaksınız. 100 gram yüksek yağlı deniz balığı 0.31 miligram B6 vitamini, 0.43 miligram B2 vitamini ve 7.3 mikrogram B12 vitamini içerir. Ayrıca kardiyovasküler sistemi koruyan ve kronik enfeksiyonları azaltan 0.3 ila 1.6 gram omega-3 yağ asitleri içerir. , beyin sağlığını korurken.

B#3 Vitamini Açısından Zengin 25 Gıda

9. İstiridye

100g başına yaklaşık 15 mcg Vitamin B12 ile mutlak bir prebiyotik kaynağıdır. 100 gram midye 7 miligram demir ile önerilen günlük ihtiyacın yarısını karşılar.

10. Ayçiçeği tohumları

Ayçiçeği tohumları, özellikle vejetaryenler ve veganlar için iyi bir B vitamini kaynağıdır. Küçük tohumlar, büyük güç – B6 vitaminiyle dolu. 100 gram ayçiçeği çekirdeği 1.27 mg B vitamini içerir. %90’ın üzerinde sağlıklı doymamış yağ asitlerinden oluşur ve bol miktarda yağda çözünen A ve E vitamini içerir.

11. Mercimek

Mercimek, B6 ve B1 vitaminlerini içeren lezzetli dolgulardır. Protein açısından zengin baklagiller, kepçelerde 0,58 miligram B6 vitamini ve 0,45 miligram B1 vitamini içerir. 100 gramın yaklaşık dörtte biri proteinlerden oluşur, bu nedenle özellikle vejetaryen ve vegan diyetleri için uygundur.

B#4 Vitamini Açısından Zengin 25 Gıda

12. Sığır eti

Sığır etinde sadece çinko ve demir değil, aynı zamanda B12 vitamini de bulacaksınız.Küçük bir biftek bile 100 gramda 5 mikrogram B12 vitamini ile günlük ihtiyacı karşılar. Sığırlar uçuşlarında mineral kobaltı kobalamine (B12 vitamini) dönüştürürler. 100 gram yağsız dana bifteği ayrıca 2.3 miligram demir ve 3.2 miligram çinko içerir.

13. Buz

B6 vitamini muzda daha küçük miktarlarda bulunur. 100 gramda yaklaşık 0.36 miligram B6 vitamininiz var. Olgunluk derecesine bağlı olarak, özellikle spor sırasında hızlı enerji sağlayan düşük veya yüksek şeker içeriğine sahiptir. Muzdaki nişasta da sizi doyurur.

14. Yumuşak peynir

Yumuşak peynir, sadece lezzetli tadıyla değil, aynı zamanda B vitamini içeriğiyle de etkileyicidir. Çeşitliliğine bağlı olarak, 100 gramda 3 mikrogram B12 vitamini ile mükemmel bir B12 kaynağıdır. Ayrıca D vitamini yardımıyla kemiklere yerleştirilen çok miktarda kalsiyum içerir. Bu, kemikleri stabilize ederek onları osteoporozdan korur.

15. Ispanak

Ispanak iyi miktarda folik asit içerir. 100 gramda 145 mikrogram folik asit ile formda kalacaksınız ve ayrıca bol miktarda C vitamini ve beta-karoten ile doludur. Ispanağı sağlıklı içeceklere dönüştürebilirsiniz.

B#5 Vitamini Açısından Zengin 25 Gıda

16. Ringa balığı

Bir başka B vitamini kaynağı da ringa balığıdır. Bu yüksek yağlı balık, 100 gram başına 8,5 mikrogram B12 vitamini, ayrıca 5 mikrogram B5 vitamini ve 0,45 miligram B6 vitamini ve ayrıca omega-3 esansiyel yağ asitleri sağlar. Ringa ayrıca tiroid fonksiyonunu destekleyen iyot ve selenyum içerir.

17. Avokado

Avokado, doymamış yağ asitleri ile bilinir. Ancak süper gıdalar da B6 vitamini içerir.Yağ oranı yüksek meyvelerden korkmayın. 100 gramda 0.27 miligram B6 vitamini içerir ve değerli tekli doymamış ve çoklu doymamış yağ asitleri kolesterol seviyelerini düşürmeye yardımcı olur.

B#6 Vitamini Açısından Zengin 25 Gıda

18. Brüksel lahanası

Sağlıklı Brüksel lahanası, folik asit içeriği açısından etkileyicidir. Yeşil çiçekler, 100 gramda 182 mikrogram olan değerli folik asit içeriğini yok etmemek için mümkün olduğunca az tuzda pişirilmelidir. Ek olarak, Brüksel lahanası 100 gram tavuk göğsü içerdiğinin iki katından fazla olan 100 gram başına 1.4 miligram demir içerir.

19. Midye

Midyelerin B vitamini içeriği biraz daha düşüktür, ancak yine de çok sağlıklıdırlar. Sadece son derece lezzetli olmakla kalmaz, aynı zamanda 100 gramda 14 mikrogram B12 vitamini içerir.Ayrıca optimal kan oluşumu için ihtiyacımız olan 4,2 gram demir vardır.

20. Karnabahar

Karnabahar size bol miktarda folik asit verir. Karnabahar, ciddiye alınmayan bir sebzedir. 100 gramda 125 mikrogram folik asit, ayrıca bol miktarda C vitamini ve mineral içerir. Kahverengi lekeler varsa, yanlış saklanmışlardır ve sonuç olarak vitaminler zaten kaybolmuştur. Daha uzun süre saklamak için yaprakları çıkarın ve sebze çekmecesindeki buzdolabına koyun. Orada birkaç gün taze kalır.

B#7 Vitamini Açısından Zengin 25 Gıda

21. Karaciğer

Herkes karaciğeri sevmez, ancak B vitamini içeriği harikadır. 100g başına 70 ila 80 mcg B12 Vitamini ile bu, en iyi B12 tedarikçisidir. Ayrıca lipit metabolizmasında büyük önemi olan B5 vitamini içerir. 100 gramda 15 miligrama kadar demir içerdiğinden, demir eksikliği olan kişiler de karaciğeri (domuz eti) düzenli olarak kullanmalıdır.

22. Buğday tohumu

Bir başka harika vejetaryen folik asit kaynağı buğday tohumudur. 100g başına 304 mcg folik asit sağlarlar – rekor! Aynı zamanda mikrop yediğimiz zaman 0,5 mg B6 vitamini ve 2 mg B1 vitamini alırız ki bu da folik asidin etkisini destekler. Soya filizi gibi diğer fideler de mükemmel folik asit kaynaklarıdır.

23. Yapı

B vitaminlerinin çoğu doğrudan lezzetli somonda bulunur. Somon özellikle B3 vitamini açısından zengindir. 100 gram balık, önerilen günlük dozun yarısı olan 7990 mcg içerir. Ayrıca somon B1, B2, B6, B9 ve B12 vitaminlerini içerir. Sağlık için gerçek bir B vitamini paketi!

B#8 Vitamini Açısından Zengin 25 Gıda

24. Patates

Patates lezzetli ve B1, B2, B3, B5 ve B6 açısından zengindir. Patatesler sadece lezzetli ve çok yönlü değil, aynı zamanda vitaminlerin yanı sıra değerli mineraller ve eser elementlerle doludur. C vitaminine ek olarak, yumru kökler esas olarak B1, B2, B3, B5, B6 vitaminlerini içerir.Besinlerin çoğu, özellikle patatesler ceketli patateslerde, kızarmış patateslerde veya fırında olduğunda korunur.

25. Mantar

Mümkün olduğu kadar çok B vitamini korumak için mantarları nazikçe hazırlamak en iyisidir. Mantarların yüksek su içeriği nedeniyle kalorileri düşüktür. Hala vitamin ve besinlerle dolu. Çok fazla B3 vitamini içerirler (100 gramda 5200 mcg), ancak aynı zamanda çok fazla B5 vitamini içerirler.B1, B2 ve B6 vitaminleri mantarlarda daha küçük miktarlarda bulunur. Dikkatlice hazırlanırsa, vitaminlerin çoğu korunur!

[ad_2]

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

                                                                                                                                                                                                                                   .
istanbul escort deneme bonusu veren siteleruetds masal oku
panel çit tiktok takipçi alma Sohbet sitesi Sohbet odaları Mobil sohbet İstanbul kamera sistemleri kredi danışmanlık şirketi kaynak makineleri tenis kursu